sâmbătă, 27 aprilie 2013

Olanda-2

Goedemorgen!
Intr-una din zilele petrecute in Olanda, am stat intr-un oras destul de mare,Leiden.In acest oras se gaseste cea mai veche gradina botanica a Europei:Hortus Botanicus.



Hortus Botanicus







Morile de vant-un alt simbol al Olandei



 In sfarsit am ajuns si la obiectivul principal al excursiei noastre,gradina Keukenhof,aflata in orasul Lisse,cea mai mare gradina de flori a Europei.Pe langa aleile care serpuiesc printre rondouri pline de flori multicolore si aranjamente florale,aici exista 3 sere:una cu lalele si flori de primavara;una cu orhidee si una cu trandafiri taiati.
Sera cu lalele:










Tulipa Hamilton

    



Sera cu orhidee:







Aleea ce serpuieste printre rondourile cu flori:







In final campurile de...narcise galbene si branduse mov.Din pacate lalelele nu erau inca inflorite in camp la inceputul lui aprilie cand am fost noi deoarece vremea a fost cam rece si ploioasa in luna martie.






4 comentarii:

  1. Ai avut ce vedea, chiar daca nu erau inflorite lalelele afara, ca serele vad ca erau pline. Superbe sunt lalelele olandeze, dar la mine in gradina nu rezista mai mult de doua primaveri ... m-am reprofilat pe narcise :)
    Poate ne spui mai multe despre prima gradina botanica a Europei. As fi curioasa ...

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am convins in vacanta asta ca pe buna dreptate Olanda e Tara Lalelelor:)Mi-am luat si eu lalele de acolo,acum astept sa infloreasca.
    Despre Hortus Botanicus nu stiu nici eu foarte multe decat ca a fost fondata in 1560 in cadrul Universitatii din Leiden,unde se afla si azi insa doar o mica parte din cat era initial.Mai multe gasesti aici: http://www.hortusleiden.nl/

    RăspundețiȘtergere
  3. DA am fost si eu la Keukenhof si nici dupa 7 ani nu cred ca exista asa ceva ,mai ales ca am fost in a doua jumatate a lunii aprilie ,intr-o zi superba; cred ca totul depinde de organizarea si mentalitatea oamenilor ,nu intra nimeni in gradinile olandezilor sa scoata florile cu bulbi .S-a intamplat si la olandezi asa ceva dar in urma cu 500 de ani, pe vremea tulipmaniei .

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am ramas masca cand am vazut ce e acolo. E intr-adevar o diferenta de mentalitate, incerca sa faci un camp de lalele la noi si intr-o saptamana-doua dispare cu tot cu bulbi:)) O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere