sâmbătă, 20 septembrie 2014

Grădina de stâncării

Nu toate zonele gradinii au cea mai buna pozitionare sau cel mai bun pamant pentru plante. Sunt si unele zone in panta, in plin soare, unde solul este mai sarac si in care unele plante nu se pot dezvolta bine. Insa pentru astfel de zone exista si plante perfect adaptate sau alte plante mai nepretentioase care se pot obisnui in astfel de locuri vitrege.
Este si cazul unei portiuni paralela cu scarile care duc spre casa, unde solul nu este asa de bun iar soarele bate de dimineata pana dupamasa. Insa in loc sa schimb pamantul, am incercat sa gasesc plante care se pot adapta la un astfel de amplasament si pot spune ca nu mi-a fost greu sa aleg. In plus, cu niste pietre aduse de la cabana de la munte, gradina de stancarii arata chiar destul de bine. Sigur ca aici cresc, mai ales primavara si plante "normale", cum ar fi lalelele sau garofitele, insa cele special adaptate la stancarii sunt altele. 
Plantele care s-au obisnuit cel mai bine la mine sunt, in special Echeveria, careia asa de bine ii merge ca da mereu boboci noi si Senecio cineraria, minunata planta cu frunzele argintii.





De asemenea, s-au adaptat bine si brumarele, cu flori mici si mov, dar si begonia alba, foarte rezistente in plin soare.
Alte plante foarte bune pentru zonele vitrege, pe care eu nu le am dar sunt pe lista ar fi: salvia argintie, rozmarinul si gazania.



4 comentarii:

  1. Ma mir de phlox ! In rest sunt plante cunoscute, binevenite si in gradinuta mea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca este chiar o planta de stancarii dar la mine ii merge foarte bine. M-am gandit ca sigur si tu le ai in gradina ta, mi se pare ca se potrivesc peisajului mediteranean :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu phloxul am incercat si prin transplantare si cu seminte, dar n-a iesit nimic. Si imi place atat de mult ... As recomanda sa plantezi si cateva tufe de sedum. O sa le placa compania deja instalata in stancarie :)

      Ștergere
  3. Am si sedum doar ca in alta parte,dar sa stii ca e o idee buna sa incerc sa le pun si aici. Merci de sfat:)

    RăspundețiȘtergere