luni, 2 martie 2015

Flori exotice 2

Cu acelasi titlu am denumit prima postare de pe acest blog, in urma cu doi ani si jumatate (ce mult a trecut de atunci!), iar acum urmeaza partea a doua.
Probabil multi pasionati de natura si de plante in special vor sa mai cunoasca si alte flori decat cele pe care le intalnim la noi, si anume cele specifice altor zone de pe glob. Printre regiunile cu cele mai variate si interesante plante, pe care le-am vizitat se numara cele mediteraneene si , evident, cele tropicale unde verdele crud este prezent din abundenta iar vegetatia luxurianta. 

Floarea pasiunii (Passiflora)
Poza este facuta intr-o vacanta in Grecia, in urma cu doi ani, cand plimbandu-ne pe strazile unui mic sat, am zarit intr-o gradina, catarata pe gard o minunata tufa de Passiflora. 
Floarea pasiunii nu este renumita doar datorita florilor superbe ci si a fructelor comestibile (Maracuja) si foarte gustoase pe care le produce. Este originara din America Centrala si de Sud si e o planta care iubeste lumina si umiditatea.


Mango (Mangifera indica)
In poza sunt cateva flori de mango, alaturi de micile fructe aflate in crestere, poza pe care am facut-o intr-o gradina din Mauritius.
Asa cum sugereaza si denumirea sa stiintifica, mango este o planta cu origini in India si Indochina, dar care a ajuns sa fie intalnita in numeroase regiuni tropicale. Datorita fructelor sale aromate, arborele de mango a devenit foarte popular in intreaga lume.


Frangipani (Plumeria)
O planta destul de des intalnita in regiunile tropicale; am vazut-o in Costa Rica si Bali, dar poza este tot din Mauritius.
Are un parfum dulceag si puternic, care sa simte mai bine la lasarea serii. Planta produce flori tot timpul anului atata timp cat are parte de caldura si lumina. Este originara din America de Sud si Mexic.


Crin de Malabar (Gloriosa rothschildiana) 
O planta exotica foarte interesanta, dar totodata otravitoare, pe care am intalnit-o in Mauritius, in gradina  unei case coloniale.
Desi numele sugereaza ca ar fi o floare endemica regiunii Malabar din India, planta poate fi observata si in Africa sau Indonezia. Prefera umbra si umiditatea si poate ajunge pana la 1 metru inaltime. Este o planta cataratoare.


Camelia (Camellia japonica)
Poza este facuta intr-o sera cu camelii din Olanda, cand am vazut prima data superbele flori.
Provine din regiunile din estul Asiei si Japonia in special. Este o planta iubitoare de apa si umiditate careia nu ii place soarele direct si caldura exagerata. Destul de sensibila, ea sufera la schimbarile bruste de temperatura cand o parte din boboci cad. Arbustul de camelie ajunge chiar si pana la trei metri daca are un sol acid si conditii climatice favorabile.


Vanilia (Vanilla planifolia)
In imaginea de mai jos este o specie de vanilie foarte parfumata pe care am intalnit-o in insulele Seychelles. 
Este o planta cataratoare, originara din Mexic si America Centrala. Condimentul aromat care se prepara din aceasta planta nu mai are nevoie de nici un fel de descriere.


2 comentarii:

  1. Cel mai bine ti-au reusit floarea pasiunii si plumeriile. Minunate !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-au placut :) Depinde si de cat de buna era lumina atunci cand am facut pozele...de exemplu, cand am pozat crinul de Malabar era aproape seara.

    RăspundețiȘtergere