vineri, 13 martie 2015

Prin Toledo

Inainte ca Madridul sa devina capitala Spaniei, orasul care indeplinea aceasta functie a fost Toledo, localitate aflata in regiunea Castilia-La Mancha din centru tarii. Orasul vechi inca mai pastreaza multe din cladirile seculare, dar impunatoare si zidurile groase, cu aer medieval, care arata de ce a fost Toledo cel mai important oras al Spaniei pana in 1561. Alcazarul din Toledo este cel mai bun exemplu de o astfel de constructie, dominand tot orasul.
Acum personal, mi-a placut orasul dar m-as fi asteptat la ceva mai mult de la o asa importanta atractie turistica din aceasta zona. Noi l-am vizitat in decembrie, in extrasezon, si poate de aceea strazile erau destul de pustii iar orasul cam neanimat. Peste tot insa se simtea prezenta faimosului pictor El Greco, care si-a trait aici ultimii ani de viata, numeroase cladiri purtandu-i numele. Catedrala este mare si impunatoare, cu un turn ascutit care se vede din departare. Toledo este strabatut de raul Tajo care inconjoara orasul vechi, podul San Martin facand trecerea peste cursul de apa. Faimoase sunt si cutitele din otel de Toledo, prezente in mai toate magazinele. Evident ca ne-am cumparat si noi cateva - un suvenir util.





Sus, Catedrala din Toledo, iar in ultima poza, vedere spre raul Tajo.




2 comentarii:

  1. Foarte frumos orașul.
    Mie chiar mi se pare mai bine în extrasezon, când nu sunt mulți turiști.
    Cuțitele au pe ele gravate simboluri?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, era chiar foarte linistit si poate chiar a fost mai bine ca nu ne-am dus in timpul verii cand oricum temperaturile sunt insuportabile.
    Pe fiecare cutit (cel putin pe cele pe care le-am luat noi) scrie numele orasului Toledo si ,evident, Made in Spain, dar altceva nu au gravate pe ele.

    RăspundețiȘtergere