miercuri, 1 aprilie 2015

Ploaie de aur

Cu toate ca mai sunt alte flori care infloresc inainte, pana nu infloreste forsythia sau ploaia de aur, nu putem zice cu adevarat ca a venit primavara.
Forsythia (forsythia sp) este un arbust foarte indragit la noi, si nu numai, care isi are originile in Asia, mai exact in China si este cunoscut inca din 1870 ca arbust ornamental. Interesant la aceasta planta este ca florile apar inaintea frunzelor - abia dupa perioada de inflorire ploaia de aur infrunzeste. Nu este un arbust pretentios, singura sa dorinta este sa se afle in plin soare. In zilele mohorate de primavara, forsythia compenseaza putin lipsa luminii si a soarelui prin galbenul intens si luminozitatea sa.
Planta este folosita si in scopuri medicinale in remediile naturiste.




Si tot ploaie de aur, dar fara legatura cu forsythia:
Ciubotica cucului (primula veris) e o planta care apare in fiecare primavara la mine in livada. Creste salbatica in pajisti si liziere de padure.
Mai jos, o primula cam deranjata de ploile din ultimele zile.



4 comentarii:

  1. Habar n-aveam ca forsitia e planta medicinala. Am mai aflat ceva :) Imi plac primulele salbatice, mi se par mult mai frumoase decat cele de cultura. Esti norocos, ca le ai in gradina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, sa foloseste impotriva bolilor infectioase in principal :) Primula din ultima poza nu e salbatica, doar florile galbene din penultima poza cresc de buna voie la mine in livada :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar infrumuseteaza gradina forsitia , mai ales intr-o zi mohorata de primavara! Si mie imi plac primulele la nebunie! Nu stiu daca sunt deranjate de ploaie sau zapada, Primula mea a inceput sa creasca si sa infloreasca cand inca erau temperaturi negative afara asa ca frigul le prieste.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fara ea nu am simti ca a venit primavara :)

    RăspundețiȘtergere