joi, 20 august 2015

Oceanul Pacific

Pentru ca inca este vara, si presupun ca toata lumea refuza sa conceapa ca se apropie toamna, m-am gandit la ce se poate potrivi mai bine, mai ales ca vremea de afara numai a vara nu aduce aminte, si am ajuns la concluzia din titlul articolului pe care tocmai il cititi.
Oceanul Pacific! Intinderea imensa de apa sarata, ce ocupa peste 30% din suprafata globului, ne duce automat cu gandul la soare, plaje exotice, cu palmieri si apa limpede, cu briza placuta care bate in diminetile lenese si in serile calduroase. Cea mai mare intindere de apa de pe Pamant si-a primit numele de la marele explorator Fernando Magellan, care a dat de o apa extrem de linistita si calma cand a patruns prima oara in apele Pacificului, unde de altfel au loc frecvent uragane, taifunuri, furtuni tropicale si tsunami. Ca norocul, cat am stat aproape de apele sale, in urma cu trei ani, in Costa Rica, in America Centrala, nu am fost intampinati cu asemenea fenomene extreme, ci doar cu apa calda, dar agitata a Pacificului. Aici am vazut, cred, cele mai mari valuri, cand apa era agitata, dar cand era mai calma se putea face baie fara probleme. Deci, din punct de vedere turistic, Pacificul e foarte popular si cautat...nici acum nu imi vine sa cred ca am avut ocazia sa fac baie in apele sale! Cele mai bune perioade pentru a vizita tarile de pe coasta Pacificului sunt primavara, din februarie pana prin mai, dar si toamna, incepand din octombrie. Nu se recomanda sub nici o forma vacantele in lunile iunie-august pentru ca exista un real risc de uragane si furtuni tropicale, iar din noiembrie incepe sezonul secetos. Pentru cei care practica scufundari sau snorkeling, apele calde ofera un spectacol subacvatic unic. De asemenea, datorita valurilor destul de mari, surfingul este foarte popular aici; in cazul in care doriti puteti lua si lectii. A, inca ceva, daca ajungeti cumva in zona Americii Centrale, nu ezitati sa gustati fructele exotice - in special ananasul este delicios! 
Acum va las in compania fotografiilor, care sper sa va aminteasca ca inca este vara!






In Costa Rica am vazut cele mai intinse plaje pe care am avut ocazia sa pun piciorul. Pur si simplu pareau ca nu se mai termina. Plimbarile matinale erau o placere!




2 comentarii:

  1. Chiar nesfarsite plajele Pacificului. Cum sunt oamenii, mancarea, obiceiurile ? Cred ca m-as intoarce cu valiza plina de mirodenii de-acolo :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Oamenii destul de civilizati si de prietenosi, doar ca nu prea cunosc limba engleza; noi ne-am descurcat insa cu spaniola. Mancarea nu e cine stie ce, in principal peste, dar asa cum am spus fructele sunt un deliciu. Nici de obiceiuri nu ne-am prea intalnit...costaricanii sunt genul de oameni vesnic relaxati care isi petrec mai degraba zilele libere pe plaja (si ii inteleg si de ce).

    RăspundețiȘtergere